کشمش ایرانی

شیره انگور

شیره انگور
10
اکتبر
2019
اطلاعات کامل درباره شیره انگور، فواید شیره انگور، خواص شیره انگور، طرز تهیه شیره انگور را در این مقاله مطالعه کنید.

طرز تهیه شیره انگور به چه صورت است؟

برای تهیه شیره انگور در ابتدا آب انگور را می گیریم و آن را صاف می کنیم و تحت حرارت زیاد قرار می دهیم تا سه چهارم آب انگور تبخیر شود. در ادامه به آن خاک رس اضافه می کنیم بعد از اینکه خاک رس را اضافه کردیم می گذاریم تا جرم آن ته نشین شده و شیرین شود. دلیل اینکه به آن خاک اضافه می کنیم این است که تا آب آن صافتر و شیرین تر باشد.

چند مورد از خواص شیره انگور(کشمش)

رفع کم خونی

یکی از مهم ترین خواص شیره رفع کم خونی بدن می باشد. شیره انگور خون ساز است و خوردن آن به افرادی که به کم‌خونی دچار هستند توصیه می‌شود. اگر شما به طور مرتب شیره انگور را به همراه غذا و یا میان وعده های غذایی مصرف کنید باعث رفع کم خونی می شود.

ضعف عمومی بدن و درمان آن با شیره انگور

شیره انگور مثل خود انگور دارای مقدار زیادی ویتامین A و B و C است، شیره انگور ضد نفخ است و در بدن باعث دفع اوره و مقداری از اسید‌های غیر مفید بدن میشود و کار پاکسازی روده و معده از غذا‌های باقیمانده رو انجام میدهد. ترکیبی از شیره انگور و خرما تسکین دهنده درد‌های روماتیسم و بیماری‌های وریدی هستند.

شیره انگور به دلیل داشتن ویتامین های و مواد مغذی زیاد برای سلامتی پوست بسیار مناسب می باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در انگور پوست را از اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث کاهش چین و چروک پوست صورت می شود، همچنین ویتامین C موجود در انگور به تشکیل کلاژن و حفظ الاستیسیته پوست کمک می کند.

 

افزایش غلظت شیر مادر هم چنین به منظور رفع خونریزی در اوایل بارداری، مصرف شیره انگور مناسب می‌باشد.

 

شیره انگور برای درمان افسردگی توصیه می شود.

شیره انگور می تواند افسردگی را در بیماران مبتلا به افسردگی حاد و مزمن درمان کند. اگر به شیره انگور کمی ارده شیره اضافه کنید معجونی درست خواهد شد که ظرف 40 روز افسردگی را در بدن شما برای همیشه درمان می کند.

 

آیا شیره می توانند برای بدن مضر باشد؟

مصرف شیره برای افراد گرم مزاج موجب غلیظ شدن کیسه صفرایشان می شود در نتیجه موجب بالا رفتن حرارت بدن سردرد و جوش زدن صورت می شود.

شیره انگور در کجاها کاربرد دارد؟

یکی از محصولات پر طرفدار در بین مصرف کنندگان ایرانی شیره انگور می باشد که کاربردهای فراوانی دارد و در ادامه به چندین مورد از آنها اشاره میکنیم:

۱- به عنوان روکش دقیقاً همانند مربا مارمالاد جهت صبحانه

۲- به همراه  دسرها و بستنی‌ها

۳- برای شیرین کردن همراه با شیره تازه انواع گوناگونی از خامه‌ها

۴- میتوان برای تولید سرکه و الکل با کیفیت بالا از آن استفاده کرد

۵- جهت تولید نوشیدنیهای سالم و بهداشتی به عنوان شیرین کننده طبیعی

۶- برای رنگ دهی جهت غذا و دارو

۷– شیرین کننده در صنعت نانوائی شکلات و شیرینی پزی

شیره مرغوب و با کیفیت دارای چه ویژگی است؟

۱- شیره‌انگور لازم نیست در یخچال نگهداری شود و چنانچه در بیرون یخچال کپک بزند و یا ترش شود شیره مناسبی نیست و آبکی بوده است.

۲- شیره‌های رقیق دارای رطوبت و آب بالاتر و قند کمتر هستند. بنابراین شیره‌ای که یک غلظت مناسب دارد دارای مواد مغذی بیشتری است و مقوی‌تر است.

۳- شیره مرغوب دارای رنگ شفاف بوده و نباید خاک آلود باشد.

۴- شیره انگوری که از انگورهای شیرین و مرغوب تهیه می‌شود کیفیت بالاتری دارد. از این رو بایستی این محصول را از جای معتبر و مطمئن تهیه کرد.

 

شیره انگور که از آب انگور تهیه می شود دارای طمع شیرین و خواص فراوانی است. یکی از مهمترین خواص شیره انگور رفع کم خونی  است. شیره انگور فواید زیادی برای انسان دارد که شرکت فرتاک در این مقاله به خواص و طرز تهیه آن و .. آن خواهد پرداخت.