کشمش ایرانی

خواص کشمش و مضرات کشمش

خواص کشمش و مضرات کشمش
04
آوریل
2019
کشمش یک منبع بسیار عالی از ویتامین D و هورمون استروژن می باشد که میتوان با مصرف روزانه چند عدد کشمش این ویتامین ها را برای بدن به درست آورد.

کشمش

کشمش همان انگور خشک شده ای می باشد که همه آن را با نام کشمش می شناسند. کشمش فواید زیادی دارد که مصرف آن برای سلامتی بسیار مفید است، اگر مصرف کشمش با برنامه باشد و هر فردی بتواند به طور روزانه چند عدد از آن را استفاده کند مزایای متعددی برای بدن او خواهد داشت، در واقع کشمش یک منبع کامل از ویتامین ها و مواد معدنی است.

خواص کشمش و مضرات کشمش

میتوانیم به این نکته هم اشاره کنیم که خشکبارهایی وجود دارند که این نوع خشکبارها هنگام خشک شدن مقداری از مواد مغذی خود را در همراه با کاهش آب از دست می دهند مثل خرما و انجیر، ولی کشمش اندازه کوچک و ظاهری تیره دارد که این خشکبار سرشار از انرژی و آنتی اکسیدان می باشد. که مصرف مداوم کشمش برای بدن بسیار مفید و از انواع بیماری ها مثل پوکی استخوان و غیره جلوگیری می کند.

کشمش و همه چیز درباره خواص آن

- کشمش یک منبع بسیار عالی است که سرشار از ویتامین D و هورمون استروژن می باشد که میتوان با مصرف روزانه چند عدد کشمش این ویتامین ها را برای بدن به درست آورد و بدن را از هز نظر ایمن کرد.

- در کشمش خواصی چون آنتی اکسیدانی وجود دارد که این خاصیت برای جلوگیری از تخریب سلول های در بدن بسیار مفید می باشد.

- برای جلوگیری از پوکی استخوان های بدن مصرف کشمش بسیار مفید می باشد، درواقع باید توجه داشت که مصرف کشمش نه تنها باعث جلوگیری از پوکی استخوان ها می شود بلکه مصرف آن برای سلامتی استخوان ها بسیار مفید است و همین امر نقش مهمی در برابر زنان قبل از یائسگی دارد.

- به نظر خیلی از مردم  کشمش به دلیل شیرینی و چسبناکی که دارد برای دندان ها مضر می باشد، ولی این کاملا یک نظر اشتباهی می باشد، کشمش نه تنها برای دندان ها ضرری ندارد و باعث خرابی دندان ها نمی شود بلکه برای سلامتی دندان ها و لثه بسیار مفید می باشد که حتی از فاسد شدن غذا در داخل دندان ها جلوگیری می کند.

- کشمش یک منبع بسیار خوبی برای ویتامین ها بدن و عناصر مغذی بدن می باشد، که این عناصر برای بدن بسیار مهم می باشد که بدن هر فردی به این ویتامین ها و عناصر نیاز بسیاری دارد. این عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.

- در کشمش آهن زیادی وجود دارد که برای کم خونی بسیار مفید می باشد که میتوانیم به مقدار آهن موجود در کشمش اشاره ای کنم… 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد.

- کشمش را میتوانیم به عنوان یک منبع بسیار عالی فیبر معرفی کنیم که این منبع دارای آنتی اکسیدان بالای می باشد و همچنین میتوانیم به عنوان یک منبع خوب انرژی معرفی کنیم.

- کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد.

- استفاده از کشمش به دلیل وجود فیبر در آن باعث جلوگیری از سرطان کولون می شود و همچنین برای جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها در بدن می شود. و همچنین برای جلوگیری از بیماری ها و همچنین کنترل قند خون بسیار مفید می باشد.

- با اضافه کردن کشمش در گوشت باعث از بین بردن چربی زیاد آن می شود و مقدار فیبر موجود در غذا را بیشتر می کند و باعث کاهش سدیم آن نیز می شود.

- آنتی اکسیدان که در کشمش وجود دارد باعث جلوگیری از پیری می شود، همچنین و بیماری های حاصله از آن کم می کند.

- کشمش حاوی موادی می باشد که ازایجاد شدن سرطان جلوگیری می کند.

- کشمش میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و باعث کاهش بیماری قلبی می گردد.

- مصرف مکرر کشمش به صورت مداول به مدت 28 روز یا همون 4 هفته، آنتی اکسیدان در خون را افزایش و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد.

- مصرف کشمش باعت جلوگیری از استرس می شود.

- استفاده از کشمش باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود و همچنین از گرفتگی رگ ها جلوگیری می کند.

- مصرف کشمش یبوست را درمان و از بی نظمی معده جلوگیری میکند و همچنین مصرف چند عدد کشمش در روز باعث درمان این بیماری ها تا حدی می شود.

- طبق گفته متخصصان باید در طول روز حداقل چند عدد کشمش استفاده کرد که این عمر باعث تقویت حافظه می شود و از بیماری هایی مثل آلزایمر جلوگیری می کند و همچنین به دلیل وجود فیبر در کشمش باعث می شود که روده های به درستی عملکرد داشته باشند.

- کسانی که دوست دارن وزن کم کنند بهترین روش برای کم کردن وزن استفاده روزانه از کشمش می باشد که برای کاهش وزن بسیار مفید می باشد به دلیل داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.

- کشمش یکی از خوشکبارهای می باشد که برای بدن کاملا مفید می باشد و یکی دیگر از مزایای آن این می باشد که مثل هویج، برای سلامتی چشم نیز خوب است.

- استفاده از کشمش برای تقویت اعصاب بسیار مهم می باشد و باعث تقویت حافظه نیز می شود.

خواص کشمش

انواع عوارض و مضرات کشمش

یکی از عوارض کشمش چاقی و افزایش وزن می باشد

اگر در خوردن کشمش زیاده روی شود به دلیل کالری بالای موجود در آن همین امر می تواند باعث چاقی و افزایش وزن در افرادی که کشمش زیادی مصرف می کنند شود.

یکی از دیگر عوارض کشمش آلرژی و حساسیت می باشد

بدن بعضی از مردم امکان دارد به کشمش واکنش های همچون حساسیت و آلرژیک نشان دهند که خوردن کشمش باعث خس خس کردن سینه، مشکلات تنفسی، اسهال و حتی تب درآن ها شود.

طبع کشمش

از آنجایی که می دانید طبع کشمش خشک و کاملا گرم می باشد. که در این زمینه می توانیم به انواع کشمش هایی که سرشار از پلی فنول، آنتی اکسیدان، کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، منیزیم، بور، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و ویتامین K، ویتامین C و ویتامین B6 هستند اشاره کرد.

کشمش به دلیل تعم شیرینی که دارد در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد که میتوان به چند نمونه آن اشاره کرد: برای تهیه سالاد میوه، سالاد سبزیجات، انواع کیک، کلوچه و شیرینی کشمشی، کشمش پلوی، عدس پلو با کشمش و به عنوان جایگزین قند و شکر یا آجیل از آن استفاده کرد.

انواع عوارض و مضرات کشمش