کشمش ایرانی

کشمش صادراتی

کشمش صادراتی
05
می
2020
کشور ایران جایگاه سوم را پس از کشورهای ترکیه، آمریکا در صادرات کشمش مثل (صادرات کشمش پلویی، صادرات کشمش آفتابی، صادرات کشمش تیزابی، صاردات کشمش ملایر و تاکستان) را دارا می باشد.

کشمش یک از عضوهای خشکبار بوده که از انگور بدست می آید. این عضو خشکبار سرشار از آهن، کلسیم، پتاسیم، آنتی اکسیدان و ویتامین می باشد.‌ کشمش به گونه های مختلفی داشته و به صورت های گوناگون در بازار موجود می باشد. در برخی از مناطق ایران کیفیت این خشکبار دوست داشتنی به قدری زیاد است که آن را به کشورهای مدرنیته صادر می نمایند. کشمش صادراتی بخش اعظمی از صادرات خشکبار ایران را تشکیل داده است که در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

ابتدای امر با انواع انگورها شما را آشنا خواهیم کرد تا با این خشکبار صادراتی بیشتر آشنا شوید. خانوارهای زیادی در شهرهای ایران هستند که به کمک کشمش صادراتی مایحتاج زندگی خود را کسب می نمایند.

مراحل رسیدن به کشمش صادراتی با کیفیت بالاتر

 یکی از نکات مهم و اساسی در رابطه با مرغوبیت کشمش این است که کشمش باید در زیر نور آفتاب و به صورت کاملا طبیعی و بدون افزودن هیچ گونه مواد شیمایی مضرر خشک شود ما سعی کرده ایم در این مقاله به طور کامل برای شما توضیح بدیم.

کشمش

انواع کشمش

کشمش ها به طور کلی به 5 دسته تقسیم بندی می شوند که با توجه به طرزکشمش نام گذاری می شوند. سبز قلمی، کشمش زرد (دودی)، کشمش تیفی، کشمش آفتابی و کشمش مویز نوع های مختلف کشمش هستند.  برخی از این کشمش ها را  امروزه به کشورهای همسایه و اروپایی صادر می نمایند.

کشمش سبز قلمی

کسانی که می خواند انگور را به کشمش سبز تبدیل نمایند، از امولسیون سرد استفاده می کنند. امولسیون ترکیبی از درصدهای از پیش تعیین شده کربنات پتاسیم و روغن کشمش (روغن استرالیایی) است. محلول درست ده را با یکدیگر مخلوط کرده و انگور را پس از جداسازی در درون محلول فرو می برند. بسته به نوع انگور باید انگور به مدت 20 تا 30 ثانیه در محلول بماند. بعد از بیرون آوردن انگور ها روی محفظه های مفتولی آویزان شده تا خشک گردند. کشمش سبز صادراتی اینگونه تولید خواهد شد.کشمش سبز قلمی جز کشمش های صادراتی می باشد که متقاضیان بسیار زیادی را در سال های اخیر به خود اختصاص داده است.

کشمش تیفی

کشمش های تیفی طیفی از همه انگور ها هستند که به وسیله تیزاب به کشمش مبدل می شوند. انگورها ابتدا در تیزاب و محلول های مخصوص فرو رفته و سپس بعد از آن روی بندهای مخصوص خشک می شوند.

کشمش زرد (دودی)

دسته دوم کشمش های صادراتی کشمش زرد و یا دودی است. تمامی مراحل کشمش قلمی را برای این کشمش ها به کار می بریم. با این تفاوت که از گاز گوگرد برای دودی کردن آن استفاده می شود. انگورها را داخل سینی قرار داده و و آنها را آتش میزنند. انگورها به وسیله گوگرد و دود آن و جریان هوای داخل به تدریج دودی خواهند شد. کشمش زرد یا دودی جز صادرات کشمش های ایران هستند.

ایا انواع کشمش صادراتی را که در ایران تولید و صادر می شود را می شناسید

کشمش یکی از محبوب ترین محصولات خشکبار در جهان لقب گرفته است کشمش به دلیل اینکه می توانند بر بسیاری از بیماری مانند کاهش فشار خون، کمک به درمان کم خونی، محافظت از استخوان ها، پیشگیری از سرطان، تامین ویتامین های مورد نیاز، بهبود عملکرد رگ ها و مقابله با مشکلات معده، تنها چند مورد مختصر از مزایای بی شمار کشمش به شمار می روند که این ها باعث شده کشمش همواره طرفدارن زیادی در سرتاسر جهان داشته باشد. کشمش تیزابی ایران همواره در بین کشور های خارجی طرفدارن زیادی دارد کشمش تیزابی ایران بیشتر به کشور های ترکیه و روسیه صادر می شود.

کشمش زرد (دودی)

کشمش آفتابی

نحوه ایجاد کشمش های آفتابی درست شبیه به کشمش های تیفی بوده ولی با این تفاوت که رقم پیکانی و رسمی برای تهیه آنها استفاده می شود. انگور ها را بعد از برداشت ماش تقسیم بر تیز آب فرو می برند و سپس بعد از آن در معرض مستقیم آفتاب قرار خواهند گرفت. کشمش آفتابی جز کشمش صادراتی ایران بوده و متقاضیان بسیار زیادی در داخل کشور و کشورهای همسایه دارد. 

کشمش مویز

مویز نوع دیگر کشمش است که خواص دارویی بسیار زیادی دارد. در ادامه به خواص دارویی کشمش های صادراتی بیشتر خواهیم پرداخت و خواهیم گفت چرا صادرات کشمش سودآوری بالایی دارد. یکی از این موارد خواص دارویی بالا در کشمش است که مورد توجه مخاطبان بسیار زیادی می باشد. تهیه مویز بسیار آسان می باشد. انگور را چیده و در سبدهای مخصوص خشک می نمایند. بعد از مدتی مویز حاصله از انگور قبل استفاده است.

بازاریابی بین المللی کشمش صادراتی

تمامی شرکت های تولیدی کشمش در سرتاسر جهان استراتژی بازاریابی خود را بر روی بازاریابی دیجیتالی گذاشته اند چرا که هر ساله فروش اینترینتی روز به روز در حال افزایش است به طوری که هر ساله فروش آنلاین نسبت به فروش سنتی 17 درصد بیشتر شده  است همین امر نشان دهند این است که باید به بازاریابی کشمش اهمیت خاصی قائل شد.

چرا رتبه ایران در صادرات کشمش تنزل یافت؟

کشور ایران همواره از نظر تولید کشمش و  صادارت در رتبه های برتر بوده است ولی به دلیل تحریم ها در سال های اخیر صادرات کشمش کمی افت کرده و در حالیکه حمایت از صادرات کشمش با ارزش باغی یکی از مهم ترین ابزارها برای اقتصاد مقاومتی است. باید این را نیز بگوئیم که کشور ایران به بیش از 100 کشور در سال کشمش صادر می کنند ولی به دلیل تحریم آمریکا صادرات کمی افت کرده است.

کشمش صادراتی

چند شهر در ایران هستند که کشمش صادراتی تولید می نمایند. این شهرها توانسته اند با صادرات کشمش نام خود را در ایران خاورمیانه و سایر کشور های دنیا به گوش همگان برسانند. ملایر و تاکستان از جمله شهرهایی هستند که کیفیت کشمش های آنها زبان زد خاص و عام شده است. کشمش صادراتی بسیار زیادی در ایران وجود دارد، اما صادرات کشمش  ملایر و تاکستان همیشه در اولویت تجار بوده است.

کشمش صادراتی

انواع کشمش های صادراتی

انواع کشمش تاکستان،  انواع کشمش ملایر، کشمش بوانات، کشمش طلایی، کشمش سلطانی، کشمش بلک کشمش تیزابی، کشمش دانمارکی و کشمش پلویی از جمله کشمش صادراتی کشور ایران است که در ادامه به مناطقی که صادر می شود بیشتر اشاره خواهد شد.

کشمش ملایر و صادرات آن

کشمش ملایر در صدر کشمش صادراتی کشور ایران قرار دارد که در بازار جهانی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.  ملایر به شهر جهانی انگور معروف شده و کشمش صادراتی نظیر کشمش تیزابی ملایر، کشمش سوپر گلد، کشمش سلطانی، کشمش معمولی را تولید می نماید. اکثر کشمش های این شهر به خارج از کشور صادر می شود. صادرات کشمش ملایر غالبا به روسیه، کشورهای آمریکای لاتین و اروپایی، امارات، عراق، قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد.

از کشمش های ملایر در داخل کشور نیز استفاده می شود. کیفیت کشمش های صادراتی بسیار بالاتر از کشمش های داخلی است. اما از لحاظ کیفیت اختلاف چندان زیادی با یکدیگر ندارند.

کشمش تاکستان و صادرات آن

تاکستان یکی از شهرهای بسیار زیبای استان قزوین است که همانطور از نامش پیداست مهد انگور یا همان تاک می باشد. تاکستان بعد از ملایر دومین شهر انگور کشور و دنیا به شمار می رود. تاکستان از ابتدای سال 1317 به این نام دست یافت و قبل از این سال تاکستان را با نام سیادن می شناختند. فرهنگ این شهر نیز از انگور گرفته شده است. کشمش های تولید شهر تاکستان که جز کشمش صادراتی کشور ایران به شمار می رود، در کشور های خارجی مانند روسیه و اوکراین و کشورهای شرق آسیا طرفداران بسیار زیادی دارد. از معروفترین کشمش های این شهر می توان به کشمش پلویی و سلطانی اشاره کرد.

اگر دوست دارید طعم بی نظیر کشمش های سلطانی را تجربه نمایید. کشمش های سلطانی را در صدر خریدهای خشکبار خود قرار دهید. منشاء اصلی کشمش صادراتی سلطانی کشور دوست و همسایه ترکیه بوده است. کشمش های سلطانی و پلویی تاکستان در سراسر ایران متقاضیان بسیار زیادی دارد.

کشمش تاکستان و صادرات آن

شرکت کشمش صادراتی فرتاک

شرکت کشمش صادراتی فرتاک یکی از شرکت هایی است که از دیرباز تا به امروز صادرات کشمش را انجام می دهد. شرکت کشمش فرتاک که در گذشته کشمش های تاکستان را پوشش می داد، امروز با پوشش کشمش صادراتی کاشمر و سایر نقاط کشور توانسته نامی نیکو را در خارج و داخل کشور برای خود دست و پا کند. برای صادرات کشمش خود می توانید با تیم متخصص این شرکت ارتباط برقرار کنید. مشاورین این سایت که جز متخصصین مواد غذایی و صادرات کشمش هستند، راهنمایی های لازم را بدون هیچ چشم داشتی انجام می دهند.

دلایل محبوبیت کشمش در کشورهای خارجی

همانطور که قبلا هم گفته شد؛ صادرات کشور از شهرهایی مانند کاشمر و تاکستان صورت می گیرد. چه عواملی باعث شده تا از کشمش به این اندازه در کشورهای مختلف استقبال شود؟

کشمش خواص دارویی بسیار زیادی دارد که اگر بخواهیم تک تک آن را به اختصار بیان کنیم، باید چند کتاب به نشر در بیاوریم. در ادامه مطلب دلایل محبوبیت کشمش و خواص دارویی آن را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

با دانستن موارد زیر باورتان نخواهد شد که این گیاه می تواند این همه خواص را با خود به همراه داشته باشد. کمک کشمش به دستگاه گوارش،  کشمش مفید برای بدنسازها، کاهش فشار خون، جلوگیری از کم‌خونی، درمان عفونت‌ها، کاهش احتمال اسیدی بودن، پرانرژی شدن بدن، بهبود سلامت بینایی، بهبود مشکلات جنسی، محافظ استخوان ها، جلوگیری از بیماری‌های قلبی، جلوگیری حمله قلبی، سکته، فشارخون بالا، مفید برای بهداشت دهان و دندان، جلوگیری از سرطان، تقویت مو، تقویت کبد، سم زدایی بدن، تب بر، رفع کننده بی خوابی، مفید برای کلیه ها، کاهش سریع وزن، ترمیم پوست، کاهش بروز چین و چروک و لکه‌های پیری، محافظت از پوست در برابر اشعه‌‌ی خورشید، حفظ رنگ طبیعی مو، جلوگیری از ریزش مو، افزایش سلامتی مو، برطرف کننده نفخ، سرشار از آنتی اکسیدان، افزایش قدرت باروری، کنترل سطح کلسترول، کنترل دیابت و کاهش اسهال از جمله مزایای استفاده از کشمش محسوب می شوند که به اختصار نام برده شد.

دلایل محبوبیت کشمش در کشورهای خارجی

نحوه‌ی انتخاب کشمش مرغوب

صادرات کشمش به طرق مختلف صورت می گیرد. کشمش صادراتی به صورت کنسرو و بسته بندی کوچک یا بزرگ به صورت مهر و موم صادر و در فروشگاه ها توزیع می شود. در انتخاب کشمش ها دقت داشته باشید و از هر نوع برندی استفاده نکنید.

کشمش ها هر چقدر گوشت کمتری داشته باشند، کیفیت پایین تری به نسبت بقیه کشمش ها خواهند داشت. کشمش ها چاق را برای مصرف انتخاب نمایید که چروک کمتری دارند. لذت خوردن کشمش خوب در گوشت آن است.

مراقب باشید در هنگام خرید کشمش ها پوشیده و چروک را انتخاب ننمایید. این نوع کشمش ها مضر می باشند.

از مصرف و انتخاب کشمش های خشک شده بپرهیزید.  کشمش هایی را مصرف نمایید که 6 ماه بیشتر از تاریخ انقضای آنها نگذشته باشد.

نگهداری کشمش های صادراتی و معمولی به چه شکل است؟

کشمش صادراتی را معمولا در فضایی خشک و خنک نگهداری می نمایند. اگر بیش از 40 روز از تولید آنها گذشته باشد، آنها را در ظروف دردار و وکیوم شده نگهداری می نمایند تا از کیفیت آنها کاسته نشود. به مصرف کنندگان داخلی نیز توصیه میشود کشمش های خریداری شده خود را در یخچال نگهداری نمایند. نگهداری طولانی مدت کشمش در فضای باز باعث قند در کشمش خواهد شد. برای جلوگیری از  اینکار می توانید کشمش ها را از جای درب دار بیرون آورده و در کیسه ای که فاقد هوا است، نگهداری نمایید و در موقع مصرف با آب گرم آن را بشویید.

مصارف کشمش های صادراتی

کشمش صادراتی که به نقاط مختلف دنیا صادر می شود در انواع غذاها، سالادها و خشکبارها مورد استفاده قرار می گیرد. کشمش در داخل ایران نیز مصارف گوناگونی دارد در ادامه مطلب مصارف کشمش ها را در ایران و کشورهای دیگر بیان خواهیم کردد. به طور کلی مصرف کشمش اصول و قواعد خاصی ندارد. از کشمش را با میوه هایی مانند خرما، بادام، زردآلو و آلو ترکیب کرده و میل می کنند. از کشمش در برخی از نوشیدنی ها مانند شیر نیز استفاده می شود.

اگر در پی صبحانه ای مقوی و حاوی ویتامین هستید. کشمش را با غلات صبحانه بخورید. بهترین مکمل کشمش جوی دوسر پرک و شیر است. از کشمش در میان وعده ها نیز استفاده می شود. هنگام مدرسه، دانشگاه و محل کار مصرف کشمش را از یاد نبرید.

از کشمش در خوراک مرغ و انواع خورشت ها استفاده می شود. ترکیب کشمش و ماست بی نظیر و لذت بخش خواهد بود. کشمش در انواع شیرینی های محلی، سنتی و مدرن به کار می رود. کلوچه‌ها، کوکی‌ها، بیسکویت‌ها، کیک‌ها، پای ‌ها تهیه‌ی مربا، ژله و پودینگ از جمله مواردی است که می توان در آن از کشمش استفاده کرد.

 کشمش، انواع کشمش، خواص دارویی کشمش، بهترین نقاط کشمش ایران و جهان را مورد بررسی قرار دادیم. حال انتخاب با خود شماست که از این خشکبار بی نظیر در روز استفاده نمایید یا خیر.

شرکت فرتاک بهترین کشمش ها را تولید کرده و در اختیار شما قرار می دهد. با خرید کشمش از این سایت می توانید خود را در برابر بسیاری از امراض بیمه نمایید. این سایت گارانتی کشمش صادراتی ارزان را به همراه دارد. کمترین قیمت را برای کشمش خود با خرید از این سایت صرف نمایید. شرکت فرتاک کشمش صادراتی خود را از دل شهر تاکستان و کاشمر تهیه می نماید.