کشمش ایرانی

مویز و اثرات شگفت انگیز آن در بدن

مویز
01
ژانویه
2020
اگر سلامتی شما برایتان مهم است خوردن مویز را در اول صبح فراموش نکنید.

ترکیبات موجود در مویز می‌تواند از تصلب شرایین (سفت و سخت شدن رگ‌ها) و چسبندگی پلاکت های خون پیشگیری کند. با خوردن مویز، غلظت خون کاهش می یابد، رگ‌های خونی منبسط می‌شوند و خون می‌تواند با سرعت بیشتری در بدن جریان یابد و در نتیجه مانع انباشته شدن پلاکت‌های خون روی هم می‌شود و از لخته شدن خون در رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

بهترین نوع کشمش مویز :

بهترین نوع مویز که طرفداران بسیار زیادی دارد به خاطر پر خاصیت بودن دارد مویز پرگوشت، کم دانه، یا بی دانه می باشد. همچنین مویز دارای امگا 3 و امگا 6 می باشد. کشمش برای انسان فواید بسیار زیادی دارد که از مهمترین آنها می توان به جلوگیری از آلزایمر، سرطان، دیابت، کلسترول خون و موارد بسیار زیاد دیگر اشاره کرد. ترکیبات سیاه یا قرمز رنگ موجود در مویز از ترکیبات سیاه یا قرمز رنگ موجود در مویز ازنوع آنتوسیانین وپلی فنولیک می باشد که دارای خاصیت ضد سرطان و ضد آلزایمر می باشد. مقدار زیاد آنتو سیانین موجب شده که ارزش مویز در مقایسه با انگور سبز و کشمش به مراتب بیشتر و کامل‌تر باشد و در بین عموم مردم طرفداران بسیار زیادی پیدا کنند همچنین مویزی که تهیه می شود اگر با انگور قرمز یا مجلسی تهیه شود خوشمزه و با کیفیت خواهد بود.

در احادیث و روایات مختلف به خواص مویز اشاره شده چراکه باعث افزایش حافظه و قدرت فهم مطالب، تسکین صفرا دفع بلغم، اصلاح خلق و خو، خوشبو کردن تنفس بو بد دهان را از بین می برد.

کلام حضرت علی (ع) در رابطه با مویز چیست؟

امام علی (ع) : مویز می توانند قلب انسان را استحکام بخشد، بیماری را از بین می برد، خشم را کنترل می کنند، دل انسان را خوشی می دهد. امام توصیه کرده اند که خوردن 21عدد مویز سرخ در اول صبح در حالت ناشتا بسیار موثر است و بیماری را از انسان دور خواهد کرد و سلامتی را به انسان هدیه خواهد کرد.

ترکیبات موجود در مویز چه فوایدی برای انسان دارد؟

ترکیباتی موجود در مویز می تواند از تصلب شرایین سفت و سخت شدن رگ ها و همچنین از چسبندگی پلاکت های خون جلوگیری و پیشگیری کنند. خواص دیگر مویز این می باشد که غلظت خون ما را کاهش می دهد.