کشمش ایرانی

کشمش تاکستان

کشمش تاکستان
01
ژانویه
2020
کشمش تاکستان به دلیل کیفیت و استانداردی که دارد در جهان شناخته شده است. کشمشی که در تاکستان تولید و صادر می شود توانسته سالانه به درآمد کشور کمک فراونی کرده باشد.

کشمش تاکستان به خاطر داشتن کیفیت و استاندارد همیشه مورد استقبال مردم بوده است. ما در این مطلب کشمش تاکستان را از تمامی جهات مورد بررسی قرار داده ایم تا متقاضیان آشنایی بیشتری نسبت به این کشمش داشته باشند. در این مطلب ما موضوعاتی مانند تاریخچه کشمش تاکستان، تولید انواع کشمش در تاکستان، کشمش بیدانه تاکستان، کشمش آفتابی تاکستان، کشمش طلایی تاکستان، کشمش تیزابی تاکستان، کشمش مویز تاکستان، کشمش سایه آفتاب تاکستان، کشمش پلویی تاکستان، کشمش ضایعاتی تاکستان، کشمش حلوایی تاکستان، کشمش خرمایی تاکستان، صادرات کشمش تاکستان، خرید و فروش انواع کشمش تاکستان خواهیم پرداخت. 

کشمش تاکستان به دلیل کیفیت و استانداردی که دارد در جهان شناخته شده است. کشمشی که در تاکستان تولید و صادرات می شود به رونق اقتصادی کشور کمک زیادی کرده و خواهد کرد. تاکستان دومین باغات بزرگ را در کشوردارا می باشد. همچنین کشمش پلویی تاکستان بسیار معروف بوده و به کشور های روسیه و کشور های آسیا ارسال می شود.

اطلاعاتی در مورد شهر تاکستان (پایتخت کشمش)

تاکستان یکی از شهرهای بسیار زیبای استان قزوین، دومین باغات انگور کشور عزیز ایران را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید، نام قبلی این شهر سیادن بود که به دلیل وجود باغات انگور بسیار زید به تاکستان تغییر نام داد. تغییر نام تاکستان در سال 1317 رخ داد. بعد از تغییر نام این شهر، تاکستان روی محصولات برگرفته از انگور خود بسیار دقت به عمل آورد تا بتواند حجم زیادی از صادرات کشمش ایران را در بر بگیرد.

انواع کشمش موجود در باغات تاکستان

کشمش ها از حاصل خشک شدن انگور به دست می آیند. محصولاتی که از انگور خشک شده بدست می آیند یه ذلیل نوع خشک شدن نام های متفاوتی دارند. کشمش بیدانه تاکستان، کشمش آفتابی تاکستان، کشمش طلایی تاکستان، کشمش تیزابی تاکستان، کشمش مویز تاکستان، کشمش سایه آفتاب تاکستان، کشمش پلویی تاکستان، کشمش ضایعاتی تاکستان، کشمش حلوایی تاکستان، کشمش خرمایی تاکستان از جمله کشمش هایی هستند که در شهر تاکستان تولید می شود. روش های تولید هر یک از کشمش های نام برده شده در تاکستان متفاوت می باشد. دو نوع از این کشمش ها هستند که در بین سایر کشمش های تاکستان معروفترند. کشمش سلطانی و کشمش پلویی تاکستان از جمله بهترین کشمش های تاکستان به شمار می روند که متقاضیان زیادی دارند. جالب است بدانید، منشا کشمش های سلطانی کشور دوست و همسایه ترکیه بوده که در طول تاریخ وارد ایران شده است.

کشمش پلویی تاکستان

کشمش پلویی تاکستان دیگر کشمشی است که منشا آن شهر تاکستان می باشد. کشمش پلویی تاکستان از انگورهای بی دانه به دست می آید. برای بدست اوردن این کشمش باید انگورهای مورد نظر را در تماس مستقیم تیزاب قرار داد. استفاده از تیزاب و در کشمش پلویی تاکستان بسیار حائز اهمیت می باشد. تیزاب ها باید کاملا بهداشتی و طبق استانداردهای موجود جهانی باشند.

کشمش مویز تاکستان

یکی دیگر از کشمش های تاکستان که متقاضیان بسیار زیادی را به خود می بیند، مویز است. این کشمش از بهترین انگورهای باغات تاکستان به دست می آید. این خشکبار خوشمزه کشمش ها قیمت بالاتر و مزایای بیشتری دارد. برای خرید کشمش تاکستان به حالت مویز می توانید از سایت فرتک استفاده نمایید. این کارخانه ارزان ترین کشمش مویز تاکستان را به متقاضیان خود ارائه می دهد. کشمش های مویز تاکستان اگر به صورت بی دانه باشد، برای کشورهای افغانستان  و گرجستان ارسال می شود و اگر هم دارای هسته باشد در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

کشمش ضایعاتی تاکستان

کشمش ضایعاتی تاکستان که از کشمش های درجه سه به شمار می رود از کشمش های سالم به دست می آید. هرگاه کشمش های سالم به صورت سنتی خشک می شود و ضایعاتی قابل مصرف را از خود به جا می گذارد، کشمش ضایعاتی تاکستان به دست می آید.

لازم به ذکر است، این کشمش ها از بعد از جداسازی و سورت بندی به دست می آید و قابل مصرف می باشند. از کشمش های ضایعاتی تاکستان به دلیل کیفیت پایین بیشتر در کیک و شیرینی جات استفاده می شود. این کشمش به دلیل ارزانی بیشتر مورد مصرف کشورهای عراق و سوریه قرار می گیرد.

کشمش سرکه ای تاکستان

کشمش سرکه ای تاکستان از دستگاه های سورتینگ به دست می آید. این کشمش ها می تواند از کشمش تیزآبی، کشمش آفتابی، کشمش سبز قلمی، کشمش زرد یا همان کشمش دودی، کشمش مویز، کشمش تیفی یا کشمش سایه آفتاب و یا مخلوطی بدست آید.  کشمش سرکه ای تاکستان را در جاهای مختلف مانند غذای زنبور عسل، درست کردن شیره انگور و خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

کشمش آفتابی تاکستان

کشمش آفتابی به خشکباری گفته می شود که از انواع گوناگون انگورهای باغات تاکستان به دست می آید. این انگورها زیر نور مستقیم آفتاب خشک شده و رنگ قهوه ای دارند.

یکی از بهترین نوع کشمش تاکستان، کشمش آفتابی است. این کشمش به دلیل طبیعی بودنش بسیار مورد توجه متقاضیان قرار می گیرد. املاح معدنی و ویتامین های موجود در کشمش آفتابی تاکستان بیشتر از سایر کشمشها می باشد. کشمش آفتابی تاکستان خواص پزشکی را با خود به همراه دارد. کشمش افتابی تاکستانی دارای ویتامین D ، هورمون استروژن، آهن، کلسیم، منیزیم، مس، سوپراکسید دیسموتاز، منگنز، آنتی اکسیدانی، فلوراید و روی می باشد.  این کشمش برای اعصاب، کم خونی و دندان موثر است.

کشمش تیزابی تاکستان

کشمش تیزابی تاکستان به دو دسته تقسیم بندی می شود.  کشمش های دانه داروبی دانه دو نوع کشمش های تیزابی تاکستان هستند که مورد استفاده عموم مردم قرار می گیرند. این کشمش ها به رنگ سبز و زرد می باشند. خواص کشمش تیزابی تاکستان اعم از ریزش مو، درمان سرطان روده و پستان، کاهش کلسترول خون می باشد.

صادرات کشمش تاکستان

چند شهر در ایران در بازار جهانی صادرات کشمش حرف اول را می زنند، یکی از این شهرها تاکستان است. تاکستان بعد از ملایر دومین و پر قدرت مند ترین شهر صادرات کشمش تاکستان در ایران بازار جهانی می باشد. کشمش تاکستان با کیفیت بی نظیر خود توانسته نامش را در بین بسیاری از کشورها سر زبان ها بیاندازد. شهرهای زیادی در صادرات کشمش تاکستان دیل هستند، اما این شهر تاکستان است که حرف اول را در این باره می زند. یکی از شرکت های صادرات کشمش تاکستان کارخانه فرتاک است. این کارخانه با به کارگیری نیروهای زبده و متخصص خود توانسته کشمش های بسیار خوشمزه و با کیفیتی تولید نماید.

فروش و خرید انواع کشمش تاکستان

خرید انواع کشمش تاکستان خود را از طریق کارخانه فرتاک انجام دهید. این کارخانه فروش انواع کشمش تاکستان را بر عهده دارد. شما می توانید با مراجعه به این کارخانه و یا از طریق وب سایت اختصاصی آن به صورت اینترنتی خرید انواع کشمش تاکستان را انجام دهید.

قیمت انواع کشمش تاکستان

قیمت انواع کشمش تاکستان بسته به نوع آنها متغیر می باشد. در برخی از مواقع قیمت کشمش تاکستان بسته به نوع بازار جهانی ممکن است متغیر باشد. اما به طور کلی هر چه کیفیت کشمش تاکستان بهتر باشد، قیمت انواع کشمش تاکستان بیشتر است. از طرقی هر چه دانه بندی کشمش تاکستان یکدست تر باشد، قیمت بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد. قیمت کشمش تاکستان را می توانید از طریق سایت پرشین رایسینس پیگیری نمایید. کارخانه فرتاک کشمش تاکستان را با نازلترین قیمت ارائه خواهد داد.

چرا گروه تولیدی و بازرگانی فرتاک؟

گروه تولیدی و بازرگانی فرتاک با سابقه ی ۵۰ ساله در زمینه بازرگانی انواع کشمش تاکستان و ملایر دارای سابقه درخشان در زمینه صادرات و عرضه کشمش به تمام نقاط ایران‌ بسته بندی و فروش انواع کشمش های درجه یک (آفتابی،تیزابی،انگوری)، درجه دو، دستچین، پشت لیزری، سرکه ای، حلوایی، پوشال؛ دُم و چوب دارد و مفتخر به همکاری با بازرگانان، کسبه بازارهای بزرگ ایران و رابطه مستقیم خود با مصرف کنندگان را دارا می باشد. کشمش تاکستان خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت فرتاک بخواهید.