کشمش ایرانی

کشمش ملایر

کشمش ملایر
01
ژانویه
2020
کشمش ملایر اعلاء بصورت جز و کل با قیمت مناسب و بهترین کیفیت در بسته بندی های زیبا.

کشمش ملایر یکی از بهترین کشمش های ایران زمین است که در اکثر شهرهای جهان مخاطبان بسیار زیادی را به خود جذب نموده است. در کشور عزیز ایران ملایر و تاکستان هستند که حرف اول را در صادرات کشمش ملایر می زنند. اگر مایلید با کشمش ملایر آشنا شوید در این مطلب با ما همراه باشید.

ما در این مطلب به موضوعاتی مانند کشمش ملایر،تاریخچه کشمش ملایر، تولید انواع کشمش در ملایر، کشمش بی دانه ملایر، کشمش آفتابی ملایر، کشمش طلایی ملایر، کشمش تیزابی ملایر، کشمش مویز ملایر، کشمش سایه آفتاب ملایر، کشمش پلویی ملایر، کشمش ضایعاتی ملایر، کشمش حلوایی ملایر، کشمش خرمایی ملایر،  صادرات کشمش ملایر، فروش و خرید انواع کشمش ملایر خواهیم پرداخت.

همانطور که می دانید و در مطالب قبلی نیز به آن اشاره شد، کشور ایران جایگاه سوم را پس از کشورهای ترکیه، آمریکا در صادرات انواع کشمش مانند کشمش پلویی، کشمش آفتابی، کشمش تیزابی، کشمش ملایر و تاکستان دارد.

کشمش ملایر چگونه به دست می آید؟

کشمش ملایر مانند تمامی کشمش ها یک از عضوهای خشکبار بوده که از انگور بدست می آید. کشمش ملایر سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم، ویتامین و آنتی اکسیدان است که گونه های متفاوتی دارد. شهر ملایر قسمت اعظمی از صادرات کشمش ایران را بر عهده داشته و در بازارهای جهانی حرف اول را می زند. کشمش ملایررا هماننند سایر کشمش ها از باغات انگور درست می کنند. ابتدا انگورها را از باغات مختلف چیده و سپس شستشو میدهند و بعد از آن با ترکیب با محلول های مختلف کشمش های تفاوتیب را به دست می آورند.

انواع کشمش ملایر

کشمش ملایر به طور کلی به 5 دسته تقسیم بندی می شود. نام هر یک از این کشمش ها با توجه به طرز تهیه آن ایجاد می شود. سبز قلمی ملایر، کشمش زرد (دودی) ملایر، کشمش تیفی ملایر، کشمش آفتابی ملایر و کشمش مویز ملایر انواع کشمش ملایر محسوب می شوند که امروزه مورد توجه کشورهای زیادی در خاورمیانه اروپا قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با کشمش ملایر با ما همراه باشید.

کشمش سبز قلمی ملایر

روش تهیه کشمش سبز قلمی ملایر به این صورت است که ابتدا انگور مورد نظر را چیده و سپس با امولسیون سرد آن را می پوشانند. امولسیون ترکیبی از کربنات پتاسیم و روغن کشمش میباشد. محلول درست شده را با یکدیگر مخلوط کرده و انگور را در آن قرار می دهند. انگورها به مدت 20 الی 30 ثانیه در محلول خواهند ماند. بعد از آن انگور ها را بیرون آورده و روی مفتول هایی قرار می دهند تا خشک شوند. کشمش سبز قلمی ملایر یکی از محبوب ترین نوع کشمش های ملایر به شمار می روند.

کشمش تیفی ملایر

کشمش های تیفی ملایر از تمامی انگورها به دست می آید. ابتدا انگور ها را از باغات انگور چیده و سپس با تیزاب مخلوط می نمایند بعد از آن انگورها را بر سطح صاف یا طناب آویخته تا خشک شود. بعد از از دست دادن اب انگورها کشمش تیفی ملایر حاصل می شود. کشمش تیفی ملایر جرز کشمش های مرسوم استفاده شده در ایران است.

شرکت صادرات فرتاک

شرکت صادرات فرتاک که سابقه بسیار درخشانی در صادرات کشمش ملایر دارد، توانسته با رعایت استانداردهای روز دنیا بهترین نوع کشمش ملایر در کشور را تولید نماید. این شرکت افتخار می کند که توانسته بهترین نوع کشمش ملایر را در ایران تولید و برای صادرات به کشورهای خارجی فراهم سازد. این شرکت در صدد ایجاد فضایی است تا بتواند بازار جهانی کشمش ملایر را با تولیدات انبوه خود در دست بگیرد و نام ایران را در این بازار جهانی بدرخشاند.

کشمش زرد (دودی) ملایر

کشمش زرد (دودی) ملایر دسته بعدی کشمش های صادراتی کشور هستند که به آن خواهیم پرداخت. کشمش زرد ملایر مراحلی مانند کشمش قلمی ملایر دارد. با این تفاوت که در این نوع کشمش ها از محلول گوگرد استفاده می شود. از محلول گوگرد برای دودی کردن انگورها استفاده می شود. این عمل به نحوی است که دود از بین انگورها رد شده و آب موجود در آنها را تبخیر و یا از بین می برد. کشمش زرد یا دودی ملایر جز صادرات کشمش های ایران هستند.

کشمش آفتابی ملایر

به یاد دارید که کشمش تیفی ملایر چگونه درست می شد؟ کشمش آفتابی ملایر نیز مانند کشمش تیفی ملایر به دست می آید. ابتدا انگورهای چیده شده را در تیزاب فرو می برند و بعد از مدتی معین آنها را از تیزاب در آورده و زیر تابش مستقیم آفتاب قرار می دهند. کشمش آفتابی جز کشمش صادراتی ایران بوده و متقاضیان بسیار زیادی در داخل کشور و کشورهای همسایه دارد.

کشمش مویز ملایر

مویز نوع دیگر کشمش ملایر است که با خود خواص دارویی بسیار بالایی را به همراه دارد. جلوگیری از پوسیدگی استخوان، خوشبو کننده دهان، جلوگیری از ریزش مو، تقویت کننده مو، تقویت کننده نور چشم و مفید در برابر کم خونی فقط گوشه ای از خواص دارویی کشمش مویز ملایر می باشد.

کشمش ملایر و صادرات آن

کشمش ملایر یکی از بهترین کشمش های بازار جهانی است که حرف اول را در بازار جهانی می زند. هر گا اسمیس از بازار کشمش می شود، نام ملیر در صدر این بازار می درخشد. این شهر به شهر جهانی کشمش معروف می باشد و در صدر کارهای خود تولیدات کشمش هایی مانند کشمش تیزابی ملایر، کشمش سوپر گلد ملایر، کشمش سلطانی ملایر، کشمش معمولی ملایر را قرار داده است. کشمش ملایر به شهرهای بسیار زیادی در اقصی نقاط جهان صادر می شود. نمونه بارزی از این شهرها و کشورها روسیه، کشورهای آمریکای لاتین و اروپایی، امارات، عراق، قطر و کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشند.

شادی تصور کنید که کشمش مایر به دلی کیفیت بالا فقط در خارج از کشور مورد استفاده قرار می گیرد، اما طرح این مسئله درست نیست. از کشمش ملایر در داخل کشور نیز استفاده می شود.

فروش و خرید انواع کشمش تاکستان

خرید انواع کشمش ملایر خود را از طریق کارخانه فرتاک انجام دهید. این کارخانه فروش انواع کشمش فرتاک را بر عهده دارد. شما می توانید با مراجعه به این کارخانه و یا از طریق وب سایت اختصاصی آن به صورت اینترنتی خرید انواع کشمش تاکستان را انجام دهید.

دلایل محبوبیت کشمش ملایر در کشورهای خارجی

کشمش مفید برای بدنسازها

جلوگیری حمله قلبی و سکته

کمک کشمش به دستگاه گوارش

کاهش احتمال اسیدی بودن

کاهش فشار خون

جلوگیری از کم‌خونی

درمان عفونت‌ها

بهبود سلامت بینایی

مفید برای بهداشت دهان و دندان

پرانرژی شدن بدن،

بهبود مشکلات جنسی

محافظ استخوان ها،

جلوگیری از بیماری‌های قلبی

سم زدایی بدن

فشارخون بالا

جلوگیری از سرطان

تقویت مو

تقویت کبد

تب بر

ترمیم پوست

رفع کننده بی خوابی

مفید برای کلیه ها

محافظت از پوست در برابر اشعه‌‌ی خورشید

کاهش سریع وزن

جلوگیری از ریزش مو

کاهش بروز چین و چروک و لکه‌های پیری

حفظ رنگ طبیعی مو

افزایش قدرت باروری

افزایش سلامتی مو،

برطرف کننده نفخ

کنترل دیابت و کاهش اسهال

سرشار از آنتی اکسیدان

کنترل سطح کلسترول

قیمت انواع کشمش ملایر

قیمت انواع کشمش ملایر بسته به نوع آنها متغیر می باشد. در برخی از مواقع قیمت کشمش ملایر بسته به نوع بازار جهانی ممکن است متغیر باشد. اما به طور کلی هر چه کیفیت کشمش ملایر بهتر باشد، قیمت انواع کشمش ملایر بیشتر است. از طرقی هر چه دانه بندی کشمش ملایر یکدست تر باشد، قیمت بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد. قیمت انواع کشمش ملایر را می توانید از طریق سایت پرشین رایسینس پیگیری نمایید. کارخانه فرتاک کشمش ملایر را با نازلترین قیمت ارائه خواهد داد.

خواص کشمش خوب 

کشمش با کیفیت باید عاری از آفات ، شن و ماسه ، خاک و هرگونه بو و مزه غیر طبیعی باشد. رطوبت کشمش نباید از 18٪ وزن بیشتر باشد و بسته به روش تهیه ، مقدار آنیدرید گوگرد و دود گوگرد آن نباید بیش از 2 در هزار وزن باشد.

کشمش خوب از انگورهایی حاصل می شود که حداقل به 80٪ رسیده باشند. برای تشخیص این مشکل باید به بافت کشمش ، میزان شیرینی ، طعم و اندازه آن توجه کنید. رنگ کشمش درجه یک باید تا حد ممکن یکدست باشد ، اگرچه درجه تقارن مربوط به نوع کشمش و مساحت استخراج آنها و همچنین روند تهیه کشمش است. سایر استانداردهای کیفیت برای کشمش ، که معمولاً مربوط به فرآیند تمیز کردن کشمش است ، شامل تعداد کشمش تخمیر شده ، کشمش زودرس ، کشمش کوچک ، کشمش پودر و کشمش شکر است که در همه موارد باید کمتر از سابقه مشخص شده باشد. هرچه تعداد این افراد کوچکتر باشد ، روند تمیز کردن کشمش دقیق تر و بهتر می شود.

استانهای ایران که انگور تولید می کنند کدامند؟

  1- شیراز 2- قزوین 3- خراسان جنوبی 4- آذربایجان شرقی 5- همدان که به ترتیب دارای بیشترین سطح زیر کشت انگور در کشور است.

- در استان همدان ، شهرستان ملایر دارای بالاترین سطح زراعت انگور با همان مقدار بیشترین میزان باغ انگور در 10489 هکتار از اراضی حاصلخیز و غیر حاصلخیز است و مساحت کاشته شده با باغ های حاصلخیز 10400 هکتار و 449 هکتار حاصلخیز است.

روستاهای اصلی شهر که بیشترین تعداد تاکستان را شامل می شود روستاهای جوزان مازران - ک - سردا - آل مهدی ، صفید کوه - زمان - کامازان - الیا - کامازان - سوفلا است که بیش از 120 روستا را شامل می شود.

تولید انگور در پنج سال گذشته:

میزان تولید انگور در پنج سال گذشته حدود 240 هزار تن در سال ، متوسط ​​تولید انگور در هکتار 24 تن است و نوع مصرف آن متفاوت است.

1. حدود 74٪ از کل تولید انگور به 45000 تن کشمش ، از جمله دانه های آفتابی ، اسیدی ، غیر اسیدی ، آفتابگردان و کشمش کالیفرنیا تبدیل می شود.

2. حدود 6٪ انگور ، معادل 3600 تن ، به یک سایه خشک تبدیل می شود.

3. حدود 8٪ انگور ، معادل 4،800 تن ، به آب انگور تبدیل می شود.

4- حدود 1٪ انگور معادل 2400 تن تبدیل به آبمیوه و ..

5- حدود 2٪ انگور معادل 4800 تن ، به سرکه ، شربت ، رب انگور ، بازالت و سایر محصولات تبدیل می شود.

6- حدود 10٪ انگور برابر 24000 تن مصرف غذای تازه در بازار شهر و استانهای دیگر است.

توضیح دهید که شهر ملایر دارای 3٪ از سطح زیرکشت انگور کشور و 6.5٪ از تولید انگور است که دو برابر میانگین تولید کشور و 3 برابر میانگین جهانی آن است.

صادرات کشمش در ملایر

ملایر یکی از بزرگترین صادرکنندگان کشمش در جهان است. 27 درصد از کشمش های دنیا از ملایر صادر می شود که سالانه 250 میلیون دلار برای کشور درآمد دارد. صادرات ایران به بیش از 100 کشور از جمله استرالیا ، انگلستان ، ایالات متحده ، ایتالیا و فرانسه. برخی از رایج ترین کشمش هایی که در ایران تولید می شود ، کشمش زرد ، شاهی ، سبز و سیاه است.

براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی ، سالانه بین 180 تا 200 هزار تن کشمش در کشور تولید می شود. سال گذشته 114000 تن کشمش ایرانی به روسیه ، اسپانیا ، قزاقستان ، عراق و امارات متحده عربی صادر شد.

میزان تولید کشمش در سال 99 حدود 330،000 تن تخمین زده شده است و حدود 250،000 تا 300،000 تن صادر می شود. معمولاً نیاز سالانه کشور از 40 تا 50 هزار تن تجاوز نمی کند و تولید مازاد به کشورهای هدف صادر می شود.

چرا گروه تولیدی و بازرگانی فرتاک؟

گروه تولیدی و بازرگانی فرتاک با سابقه ی ۵۰ ساله در زمینه بازرگانی انواع کشمش تاکستان و ملایر دارای سابقه درخشان در زمینه صادرات و عرضه کشمش به تمام نقاط ایران‌ بسته بندی و فروش انواع کشمش های درجه یک (آفتابی،تیزابی،انگوری)، درجه دو، دستچین، پشت لیزری، سرکه ای، حلوایی، پوشال؛ دُم و چوب دارد و مفتخر به مکاری با بازرگانان، کسبه بازارهای بزرگ ایران و رابطه مستقیم خود با مصرف کنندگان را دارا می باشد. کشمش ملایر خود را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از کارخانه فرتاک بخواهید.